neděle 15. ledna 2017

Jak si ušít Hunter´s Star blok

Při brouzdání po netu mě zaujal tento polštář s návodem

 Ve skupině na FB jsem slíbila,  že vyzkouším ušití a přidám článek. Skolila mě viróza, tak mám pouze téměř hotový top, ale došít polštář, už nebude problém.
K většině projektů vedou různé cestičky. Některé jsou jednoduché, jiné složitější. Slíbila jsem vyzkoušet návod pro začátečníky, takže jsem bloček rozkreslila na čtverce a půlené čtverce. (Polštář na obrázku je šitý jinou metodou).
Vzor je složen z těchto 16-ti stejných bločků v zůzných barvách:
 Šila jsem top na malý polštářek, výsledná velikost bločku je 4".
Pro šití jsem použila pruhy látky široké 2 a 3/4 ". Je z nich třeba nařezat z každé barvy (16 barev)
 po 2 kusech  čtverců 2 a 3/4 palce (budou z nich půlené čtverečky) a po 1 ks čtverce 2 a 1/2 palce.
Z bílé barvy řežeme 32 ks čtverců 2 a 3/4 " a 16 ks čtverců 2 a 1/2 ".
Položíme lícem k líci vždy jeden barevný a jeden bílý čtverec 2 a 3/4 palce a obšijeme je kolem dokola čtvrtpalcovou patkou. Následně čtverce po úhlopříčkách rozřízneme. Vzniknou tak 4 půlené čtverce. Je to moc fajn rychlopostup.

Vzniklé čtverečky rozložíme, sežehlíme opatrně ke tmavé straně a zařízneme na velikost 1 a 1/2 "

Vyskládáme si bloček a postupně sešijeme do řad, následně do čtverců. Při precizním šití vzniknou čtverce 2 a 1/2 ". Je třeba vyzkoušet a posunout případně jehlu. Ne všechny čtvrtpalcové patky jsou skutečně čtvrtpalcové a také materiál dělá své. Ale o tomto tématu si napíšeme třeba jindy. Také jehlu posouvám.
Sešijeme opět po řadách a do čtcerců.
Teď už můžeme vyskládat správně vzor a top došít. Můj vyšel takto:


Vzor ušitý tímto způsobem má více švů, ale začátečníci ho zvládnou a není třeba speciálních pomůcek.
Na ušití tohoto vzoru jsem použila svou oblíbenou Toscanu, ale to jste jistě poznali. :-)
Ať se vám dílo daří, pokud jste se do šití pustili. Já budu ještě chvíli polehávat. :-)






6 komentářů: